Nieuws

Rivíera Maison

Rivíera Maison

Inmiddels is Rivièra Maison voor de meeste mensen een bekende naam. Met wereldwijd meer dan 600 verkooppunten en 17 winkels in Nederland mag dat dan ook geen verrassing zijn. Rivièra Maison biedt een exclusieve collectie van meer dan 2500 zelf ontworpen producten. Elk product is uniek en ontstaat door origineel handwerk, gemaakt in ateliers over de hele wereld. Met verschillende collecties In diverse productcategorieën worden ruimtes in en om het huis vormgegeven en groeit Rivièra Maison steeds meer uit tot toonaangevend interieurmerk.

Afgelopen maand is het grootste indoor belevingswinkelcentrum van Nederland geopend; Westfield – Mall of the Netherlands. Rivièra wilde hier maar wat graag met hun 17e winkel hun nieuwe concept lanceren; Rivièra Maison Store 2.0. Met dit unieke concept worden de producten op een  bijzondere wijze uitgelicht en kunnen klanten er advies op maat krijgen en producten laten personaliseren.

 

INTOS was maar al te blij om een groot deel van het interieur in te mogen richten van deze nieuwe 2.0 winkel. Doordat INTOS vaker winkelinrichtingen gedaan heeft, was INTOS in staat om snel aan de wensen van Rivièra te voldoen en het project binnen 5 weken al op te leveren. De tijdsdruk was enorm en omdat vrijwel elke winkel deze deadline te halen had en moest afbouwen en inhuizen, was het een chaos van jewelste in Westfield. Daarnaast moest natuurlijk ook goed rekening worden gehouden met de Corona maatregelen, dit maakte het al met al tot een enorme logistieke uitdaging.

 

Naast de logistieke uitdaging om alles tijdig op zijn plek te krijgen, waren er ook op materiaalgebruik enige hordes te overwinnen. Er werd heel specifiek tegelwerk gevraagd wat in de meubels verwerkt diende te worden. Er moest precies gekeken worden hoe de tegels uit zouden komen in het interieur. Daarbij mocht geen gebruik worden gemaakt van snijtegels. Dat zorgde ervoor dat het flink maatwerk werd, maar met een resultaat om erg trots op te zijn.

 

Ondanks de tijdsdruk en de te overwinnen uitdagingen is het gelukt de klant tevreden te stellen en het interieur tijdig op te leveren.

terug